Известие

Collapse
No announcement yet.

Малко ремонт по задното окачване на Алфа 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Малко ремонт по задното окачване на Алфа 147


    Днес ми дойдоха последните части за задното окачване който бях поръчал !
    Искам да сменя тампони задна стабилизираща щанга,биалетки и надлъжните щанги + тампоните на тези щанги тези от към главината.Напречните щанги няма да се пипат !
    Та въпроса ми е какви трудности да очаквам при тази манипулация,лесно ли се сменят щангите ?И след тяхната смяна налага ли се реглаж на задния мост,след като напречните няма да се пипат и сменят !?
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
    sigpic

  • #2
    Сам ли ще правиш манипулацията? Имаш ли необходимите удобства за този ремонт?
    Иначе по въпросите:
    - тампоните на стабилизиращата щанга не са проблемни, даже много лесни развиваш болтовете, разкапсоловаш и сглабяш
    - за биалетките си приготви и малък шлайф за всеки случай
    - за надлъжните щанги не мога да кажа само тях не съм сменял, но тампона или втулката както и казват е проблемна. Трябва да разглобиш всичко отзад за да можеш да извадиш болта. Той опира в диска и не излиза. Ако все пак успееш да го махнеш ще ти е трудно на място да избиеш старата и да набиеш новата на шенкела. Съвет от мен при сглобяването после сложи болта наобратно гайката да ти е от към шенкела. Не мисля, че трябва реглаж след това.
    sigpic Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115h.p.

    Comment


    • #3
      И на задната стабилизираща щанга ли са капсуловани тези черупки дето държат тампона ?
      С една дума в домашни условия може да се занимая с тампоните и билетките
      За щангите ще трябва май в сервиз за по сигурно като гледам как го обясняваш .
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
      Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
      sigpic

      Comment


      • #4
        Да. Развиваш ги, после със свредло (по спомен ф9-10 ще го видиш като ги развиеш) разпробиваш и с отвертка ги отваряш. Да, по-добре се насочи към сервиз за надлъжните щанги и втулките.
        sigpic Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115h.p.

        Comment


        • #5
          После как да ги капсуловам пак или няма нужда ?
          Трябва май точкова заварка
          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
          Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
          sigpic

          Comment


          • #6
            Аз не съм правил нищо такова, сложих новите тампони, сглобих и стегнах.
            sigpic Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115h.p.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
              После как да ги капсуловам пак или няма нужда ?
              Трябва май точкова заварка
              Не би трябвало да са капсуловани

              Comment


              • #8
                Напротив, капселовани са за стабилизиращите щанги и отпред, и отзад. Знам, защото сам си сменях тампоните. Задните бяха толкова охлопани, че стабилката се движеше наляво-надясно, ограничавайки се в биелетките.
                Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                Comment


                • #9
                  ПО всичко личи ,че е капсулована даже търсих да закупя нова цялата но никъде не се предлага дори и тук в Италия ! Намерих само втора употреба за 20 €
                  Мисля да я взема тази за 20 € да се уча на нея така да се каже знам ли и аз вече
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                  Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Не си заслужава, за тези пари ще си вземеш тампоните. Действай смело няма какво да сбъркаш, ако си по-елегантен и канал не ти трябва. Работата е за час два с бирата
                    sigpic Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115h.p.

                    Comment


                    • #11
                      Трябва ти пила, плоска, заточена на шмиргел като длето. За да я ползваш като секач. Болтовете , с които се монтира щангата към задната алуминиева греда, по спомен са 6 мм, т.е. М6. Не ги натягай при монтажа прекалено, да не превъртят в алуминия. Ако превъртят, пренарежи резбата с метчик М7 х 1 и си намери такъв болт /или болтове/. Когато разкапселоваш, не унищожавай до нивото на планката занитването, за да може при монтажа двете части на гнездото да се поведат едно към друго. Другия мурафет е, да си намериш малко по-дълги болтове и да започнеш с тях монтажа при събирането. Когато двете половини поведат добре една към друга и гумата вътре е добре, развиваш единия болт и слагаш по-късия заводски. После другия по същия начин. Не знам как по-добре да обясня. Не е страшно, хващай се и го направи.
                      Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                      Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                      Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                      Comment


                      • #12
                        Аз тампоните ги купих вече като писах в първия пост, всички неща дето искам да сменя ги имам в наличност !
                        Даже избрах тампоните да са на MOOG понеже отвора им е фабрично отрязан за да могат да се поставят

                        ---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 21:57 ----------

                        Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                        Трябва ти пила, плоска, заточена на шмиргел като длето. За да я ползваш като секач. Болтовете , с които се монтира щангата към задната алуминиева греда, по спомен са 6 мм, т.е. М6. Не ги натягай при монтажа прекалено, да не превъртят в алуминия. Ако превъртят, пренарежи резбата с метчик М7 х 1 и си намери такъв болт /или болтове/. Когато разкапселоваш, не унищожавай до нивото на планката занитването, за да може при монтажа двете части на гнездото да се поведат едно към друго. Другия мурафет е, да си намериш малко по-дълги болтове и да започнеш с тях монтажа при събирането. Когато двете половини поведат добре една към друга и гумата вътре е добре, развиваш единия болт и слагаш по-късия заводски. После другия по същия начин. Не знам как по-добре да обясня. Не е страшно, хващай се и го направи.

                        Аз ще го направя,но първо да чуя кой как го е правил и евентуално при проблем как да се процедира .За това ти благодаря за описанието което си дал,също и на другите включили се до момента !
                        Last edited by eproHD; d.m.y г., 23:02.
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Идеята да се ползва твърдосплавна пила за секач не е никак добра, опасна е.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #14
                            Можеш без да разглобяваш диск, главина. Единствено този тампон е гаден. Разкъсваш го и ти остава само външната черупка, а главата на болта минава през отвора. Черупката оставям на твоята фантазия как да я избиеш. Гледай да не нараниш повърхността на отвора, че после влиза само с преса. Другото е лесно ако не са ти ръждясали много. Работи внимателно да не скъсаш болт в купето

                            Comment


                            • #15
                              Даваш абсурдни идеи които ти самия не си пробвал. Ако тампона ти се е разделил наистина можеш да махнеш болта но не и през този отвор, а като разкачиш ламарината на шенкела зад диска.
                              sigpic Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115h.p.

                              Comment

                              Working...
                              X